ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است
ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است
قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی....

 حوادثى كه اتفاق مى افتد، نتيجه ى كارهاى ماست كه بر سر ما مى آيد: «وَ مَآ أَصَـبَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ»(1) هر مصيبتى به شما مى رسد، به واسطه ى اعمال شما است.


آيا نبايد به فكر باشيم و از گناهان گذشته كه باعث اين همه بلاها و مصيبت ها شده است، توبه كنيم؟ ولى ما توبه نمى كنيم، چون كارهاى خود را بد نمى دانيم، و به خود و كارهاى خود خوش بين هستيم!


آيا در اين حوادث و گرفتارى ها كه از هزار سال پيش به ما خبر داده اند، نبايد شرح صدر پيدا كنيم و همان طور كه دستور داده اند باشيم؟! كه فرموده اند: «تَمسَّكُوا بِالاْءَمْرِ الاْءَوَّلِ.»(2) به دستور اول تمسّك بجوييد [و عمل كنيد.] يعنى اين كه به يقينيات اعتقاد داشته باشيم و به واضحات و ضروريات دينى عمل كنيم، و در موارد شك و ترديد احتياط نماييم. و نيز در مثل اين زمانه كه اهل ايمان به بلاهاى فراوان مبتلا هستند، چنان كه دستور داده اند، دعاى فرج را زياد بخوانيم.

1. سوره ى شورى، آيه ى 30.
2. بحارالانوار، ج 52، ص 133؛ الغيبة نعمانى، ص 159.


منبع: ازها



نظرات شما عزیزان:

ف.فتحی
ساعت13:08---26 ارديبهشت 1391
سلام بزرگترین خطری که انسانها را در معرض خطر قرار می دهد گناه است ولا غیر هر قدمی که بر روی زمین خدا بر می داریم ممکن است موجودی را زیر پا له کنیم چون هر موجودی چه کوچک و چه بزرگ یک بار اجازه بدنیا امدن را دارن پس بیاید از همین ساعت خوب و دقیق در باره رفتار و کردارمان کنکاش کنیم و خوب و بد را از هم متمایز نماییم تا خدای ناکرده در تله شیطان اسیر نشویم دچار معصیت و گناهی نشویم ولی اگر این ااشرف مخلوقات پایش لغزید و گناهی را مرتکب شد خدای رحیم و رئوف دری را به نام توبه باز گذاشته تا بتوانین غذر گناه گوییم و از ان یکتای بی همتا طلب امرزش و مغفرت نماییم البته به صورت واقعیچون هیچگاه نمی توان از این انر مهم سر سری گذشت خدا کند که ما از خواب غفلت بیدار شویم و گرد گناهی نگردیم و تا دچار نار جهنم نشویم دخترم از اینکه به مطالبم انقدر خوب و دقیق توجه می کنی خوشحالم به بزرگواریتان منو ببخشید چون با تعداد وبلاگها زیاده باعث این فصورات می شود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ توسط فقیر
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin